Låt den rätte komma in

DATUM: 2009-03-17 TID: 20:58:25
 
   Låt den rätte komma in:
Jag vet att det är 15-årsgräns men jag är med i den så det var därför jag mamma och pappa hyrde den. Jag tycker absolut inte 15-årsgräns behövdes. Många tycker väldigt olika. Många säger att den är jättedålig och andra säger att den är jättebra. Jag tycker om den. Den handlar om Oskar som blir mobbad och allmänt utfryst i skolan. Men en dag flyttar Eli in. Eli är en könslös vampyr eftersom dem skarit av "hans" kön. Men Eli vill vara en tjej.
                Detta står på omslaget:
Året är 1981 och snön faller från den mörka himlen i Stockholmsförorten Blackeberg. Där ute i den bitande kylan finns någon som törstar efter mer än blåbärssoppa.

Oskar är en 12-årig osäker kille som mobbas i skolan. Han försöker samla mod för en hämnd på sina sadistiska plågoandar. En dag möter han en flicka på gården utanför huset där han bor. Hon luktar konstigt och har knappt några kläder på sig trots att det är djupsnö och kyligt. Vänskap uppstår, men snart ska allt vändas till en kamp på liv och död.

När Eli byter klänning hemma hos Oskar så kollar ju han och då ser ju han "hennes" kön. Och det är jag fast jag her en silikonmask på. Sen när hon springer upp i trädet och ska attackera kvinnan då är det jag som springer och hon sitter i trädet.
Kommentarer
Mamma

Jag trodde också filmen skulle ha varit mer skrämmande!

Du var så duktig (LOL)



Mamma

2009-03-18 @ 10:45:47
Elin

man får väl knappbytet gratis om man har garanti?

2009-03-19 @ 12:46:46
URL: http://elolinonpope.blogg.se/
Ann-Louise [En bulle ur ugnen]

Vad roligt att du är med i den filmen. Du var jätteduktig! Har sett den och gillar den. :)

2009-03-21 @ 16:30:01
URL: http://annlouise.blogg.se/

KOMMENTERA INLÄGGET HÄR:
- Jag fotar med min Canon EOS 450D mer information hittar du här..
- Alla elaka eller rasistiska kommentarer raderas - All reklam raderas det med.
- Om du behöver hjälp med design får du fråga Haidi Jakobsson



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Haidi Jakobsson
Ellen Ahl Axelsson
Rebecka Aflaki
Erik Andersson
Kenza Zoutien
Irene Andersson
Emelie Ohlsson
Terese (tumadre)
Egoina
Roose
Elllena

RSS 2.0